Przedszkole Miejskie nr 15 w Kutnie

Tego się uczymy

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec 2019 r.

  • Tematyka kompleksowa

    1. Marcowa pogoda.
    2. Wiosenne przebudzenie.
    3. Wiosenne powroty.
    4. Co wyrośnie z małej cebulki?

  • Cele (dziecko):

    - dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie przed wiosną,
    - zna niektóre ptaki przylatujące do Polski na wiosnę,
    - omawia życie ptaków wiosna,
    - skupia uwagę na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela,
    - określa położenie przedmiotów za pomocą zwrotów: na, pod, w, obok,
    - zakłada hodowlę roślin.
  • Wierszyk: „Marcowe kaprysy” B. Forma

    Wymieszał marzec pogodę w garze,
    Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę,
    Włożę troszeczkę deszczu, słoneczka promieni,
    Domieszam wiatru ciepłego,
    Smutno by w marcu było bez niego.
    Śniegu i burzy jeszcze troszkę dodam,
    Będzie prawdziwa marcowa pogoda.

  • Piosenka: „Uciekaj zimo!”

  • Wsiadaj zimo na sanki
    I uciekaj już,
    Zabierz śnieżne bałwanki,
    Zabierz wiatr i mróz.

    Ref.: Rękawiczki i czapki
    pochowamy do szafki.
    Na spacerek pójdziemy,
    nie zmarzniemy już.

    A ty zimo uciekaj
    Za górkę, za las
    I nie marudź, nie zwlekaj
    Na wiosnę już czas.

  • Język angielski:

  • Słownictwo:
    - utrwalenie nazw zabawek: teddy bear, blocks, bubbles, train
    - liczby 1-3
    - zwroty: close your eyes, don`t peek, open your eyes, can you see
    - nazwy: dress, magic wand, hat, badge
  •  Rymowanka do nauki:

  • Calm down, go to sleep.
    Close your eye, don`t peek.
    Shh, shh, shh…
    Sleep, sleep,sleep, don`t peek.
    Open your eyes, please.
    Can you see, see,see?
    I see…
    Peek-a-boo-boo-boo!
    I see…