Przedszkole Miejskie nr 15 w Kutnie

Tego się uczymy

  • Założenia dydaktyczno-wychowawcze na wrzesień 2019 r.

  •  Tematyka:

    1. To jestem ja.
    2. Moja grupa.
    3. Moja droga do przedszkola.
    4. Idzie jesień… przez las, park.

    Cele (dziecko):

    - poznaje imiona i nazwiska dzieci z grupy;
    - rozpoznaje swój znaczek wśród innych znaczków;
    - zna zasady ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej);
    - uczestniczy we wspólnych zabawach;
    - nazywa przedmioty i kolory (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.);
    - odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
    - określa położenia przedmiotów w przestrzeni; stosuje określenia: na, pod, w, przed, za, obok;
    - określa kierunki ruchu, stosuje określenia: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok;
    - wyodrębnia obiekty do liczenia; określa ich ilości: dużo, mało;
    - porównuje przedmioty; klasyfikuje je ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek);
    - słucha piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próbuje zapamiętać tekst i melodię;
    - uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych;
    - uczestniczy w zabawach z elementem naśladownictwa;
    - rysuje kredkami.

    Wiersz do nauki:

Kodeks czterolatka

Czterolatek dobrze wie,
jak ma w grupie bawić się.
Lalką, piłką czy klockami,
zawsze w zgodzie z kolegami.
Czterolatek nie narzeka,
na swą kolej grzecznie czeka.
Chociaż czasem ktoś się krzywi,
wszyscy muszą być cierpliwi.
Czterolatek, zuch nie lada,
po zabawie sam układa:
auta, misie w równym rządku,
bo nie boi się porządku.
Zna przedszkolak moc książeczek,
lecz nie podrze ich karteczek,
delikatnie je przekłada –
niszczyć książek nie wypada.

  • Piosenka do nauki:

Bo w przedszkolu

1.Budzik rano woła mnie:
- Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
- Ruszać czas tup, tup.
2.Do przedszkola spiesz się, spiesz,
- hau, hau, hau!- prosi pies.
Kotek mruczy:
- Ja bym chciał z tobą iść, miau, miau.
Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza pani,
już od progu z uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi
i o wszystko ją można zapytać. x2

  • Język angielski: 

Backpack – plecak
Book – książka
Stickers – naklejki
Crayons- kredki
Rainbow – tęcza
Colours – kolory

  • Piosenki do nauki:

Hello Hello, hello everyone say hello!
Hello, hello everyone say hello!
Say hello with your feet!
Say hello with you hands!
Say hello with your legs!
Say hello with your arms!
And your feet and your handsand your legs hello!

What’s in the backpack?
What’s in the backpack?
Tell me please!
A book, a book!
Can you see?
What’s in the backpack?
Tell me please!
Stickres, stickers!
Can you see?
What’s in the backpack?
Tell me please!
Crayons, crayons!
Can you see?
What’s in the backpack?
Tell me please!
A rainbow, a rainbow!
Can you see?

  • Wyliczanka:

A backpack, a backpack!
A backpack and a book!
A book, a book!
A book and a stickers!
Stickers, stickers!
Stickers and crayons!
Crayons, Crayons!
And stop!/x2