Przedszkole Miejskie nr 15 w Kutnie

Tego się uczymy

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na maj 2019 r.

  • Tematyka kompleksowa

    1. Polska- moja ojczyzna.
    2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka.
    3. Wiosna dookoła.
    4. Święto Mamy i Taty.

  • Cele (dziecko):

    - wzbogacenie słownictwa o nazwy budynków: dom jednorodzinny, blok czteropiętrowy, wieżowiec,
    - rozumienie wyrażenia dom rodzinny, adres,
    - rozumienia określeń najwyższy, najniższy,
    - rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
    - zapoznanie z pracą listonosza,
    - kształtowanie poczucia tożsamości narodowej,
    - rozumienie znaczenia wyrazów i wyrażenia: Polska, Polak, język polski,
    - poznanie symboli narodowych: godła i flagi Polski, oraz zapoznanie z polską sztuką ludową,
    - doskonalenie umiejętności nazywania zwierząt wiejskich i ich dzieci, rozpoznawanie ich odgłosów i poznanie ich przysmaków,
    - wdrażanie do posługiwania się pojęciami: nad, pod,
    - rozumienie znaczenia spożywania nabiału dla zdrowia,
    - doskonalenie umiejętności używania określeń czasowych: na początku, potem, na końcu,
    - rozumienia znaczenia wyrazu ul, poznanie roli pszczół w przyrodzie,
    - poszerzanie wiedzy przyrodniczej, posługiwanie się nazwami drzew owocowych: wiśnia, czereśnia, śliwa,
    - doskonalenie umiejętności posługiwania się nazwami pór roku oraz dostrzeganie zmian jakie w nich zachodzą,
    - poznanie zwierząt i roślin żyjących na łąkach,
    - rozwijanie umiejętności posługiwania się nazwami dni tygodnia oraz dostrzeganie ich stałego następstwa,
    - doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami: wyżej, niżej,
    - rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, rozpoznawanie odgłosów, np. pszczoła, komar, żaba, bocian, itp.,
    - doskonalenie umiejętności poprawnego nazywania członków rodziny, określanie stopnia pokrewieństwa,
    - doskonalenie umiejętności liczenia oraz porównywania liczebności zbiorów,
    - wdrażanie do uważnego słuchania utworu,
    - kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie,
    - doskonalenie koordynacji wzrokowo- słuchowej, sprawności manualnej,
    - kształtowanie umiejętności wyrażania, odbierania i rozumienia treści przekazywanych przez niewerbalne środki wyrazu: ruch ciała, gest,
    - doskonalenie narządów artykulacyjnych, usprawnianie warg, języka, policzków, ćwiczenia pionizujące język, ćwiczenia podparcia oddechowego,
    - rozwijanie poczucia rytmu oraz kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w formie plastycznej. 

  • Wierszyk: „Wiersz o fladze” M. Przewoźniak

  • W godle Polski Biały Orzeł
    Błyszczy na czerwonej tarczy.
    Barwy te rozpoznać możesz,
    Gdy na polską flagę patrzysz.
    Biel na górze.
    W dole czerwień.
    Biel uczciwość w sobie kryje.
    A czerwone jest jak serce,
    Które dla ojczyzny bije.

  • Piosenka: „Mnóstwo śmiechu, mnóstwo krzyku” 
    sł. A. Frączek muz.A.M. Huszcza

  • 1. Przez podwórko, przez podwórko
    drepcze rudy kogut z kurką,
    pies się ściga z kotem w łatki,
    koza z owcą depczą bratki.
    Ref.: Mnóstwo śmiechu,
    Mnóstwo krzyku!
    Ko, ko, ko, ko, kukuryku!
    Hau, hau, hau
    oraz gdak,
    miau, miau, miau
    oraz kwak.
    2. Przez podwórko, przez podwórko
    kroczy czarna krowa z córką,
    źrebak goni własny ogon...
    Bez ustanku brykać mogą!
    Ref.: Mnóstwo śmiechu...