Przedszkole Miejskie nr 15 w Kutnie

Tego się uczymy

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2019 r.

Tematyka:

  1. W zdrowym ciele zdrowy duch.
  2. Jesienią w parku.
  3. Jesienią w lesie.
  4. Przygotowania do zimy.
  5. Na starej fotografii.

Zadania do realizacji:

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach.
  • Poznanie litery drukowanej a, A; wyróżnianie liter a, A spośród innych liter.
  • Poznanie litery drukowanej l, L; wyróżnianie liter l, L spośród innych liter.
  • Poznanie litery drukowanej e, E; wyróżnianie liter e, E spośród innych liter.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski a w wyrazach.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski l w wyrazach.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski e w wyrazach.

Wiersz do nauki:

"Stroje na różne pory roku"

B. Forma

Kiedy latem na niebie słońce jasno praży
w kąpielowym stroju siedzę na plaży.
Kiedy mróz siarczysty panuje na dworze
w czapce i szaliku spacerować mogę.
Kiedy jesienią deszcz ciągle pada
Wtedy bardzo chętnie kalosze zakładam.
Wiosną wciągam buty sportowe
w dresie po parku pobiegać w nich mogę.

Piosenka do nauki:

"W kasztanowym mieście"

D. Gellner, A. Markiewicz

I. W kasztanowym mieście wszystko jest z kasztana
kasztanowe drzewa szumią tu od rana
kasztanowe chmury płyną tu nad miastem
słońce jest zielone śmieszne i kolczaste.

Refren: Kasztanowy konik, kasztanowy bat,
na koniku kasztanowym pojedziemy w świat.

II. W kasztanowym mieście, w kasztanowy ranek
każdy na śniadanie je kasztanów dzbanek
a listonosz stary zawsze oczywiście
nosi zamiast listów kasztanowe liście.

Refren: Kasztanowy konik, kasztanowy bat...

Język angielski:

Słownictwo:

  • wprowadzenie  nazw pomieszczeń: house, attic, kitchen, bathroom, bedroom, dining room;
  • wprowadzenie nazw czynności: sleep, brush my teeth, eat, cook, play, hide and seek.

Piosenka do nauki:

Every day I … sleep, sleep, sleep!
Sleep, sleep, sleep! Sleep, sleep, sleep!
Every day I … sleep, sleep, sleep!
In the bedroom!

Every day I … brush my teeth!
Brush my teeth! Brush my teeth!
Every day I … brush my teeth!
In the bathroom!

Every day I … eat, eat, eat!
Eat, eat, eat! Eat, eat, eat!
Every day I … eat, eat, eat!
In the dining room! 

Every day I … cook, cook, cook!
Cook, cook, cook! Cook, cook, cook!
Every day I … cook, cook, cook!
In the kitchen!

Every day I … play, play, play!
Play, play, play! Play, play, play!
Every day I … play, play, play!
In the attic!