Przedszkole Miejskie nr 15 w Kutnie

Tego się uczymy

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2019 r.

Tematyka:

  1. Jesienią w parku.
  2. Leśne opowieści.
  3. Warzywa smaczne i zdrowe.
  4. Deszczowa pogoda.
  5. Mali artyści.

Cele (dziecko):

  • słucha utworów literackich i odpowiada na pytania dotyczące ich treści;
  • różnicuje pojęcia: park, las;
  • dzieli słowa na sylaby (analiza)i składa słowa z sylab (synteza);
  • układa i opowiada historyjkę obrazkową;
  • czyta globalnie wyrazy: zapasy, park, las, borowik, maślak,lis, sarna, borsuk;
  • dobiera rymujące się słowa;
  • uczestniczy w zabawach tematycznych i integracyjnych;
  • rozpoznaje i nazywa drzewa: dąb, kasztanowiec, jarzębina, klon oraz ich owoce: żołędzi, kasztany, korale jarzębiny, owoce klonu- noski;
  • rozwija zmysł obserwacji, węchu i dotyku. Potrafi korzystać ze szkła powiększającego;
  • określa, jakie warunki są potrzebne do wzrostu rośliny;
  • dostrzega i nazywa zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie;
  • różnicuje kierunki na kartce: na, nad, pod, obok, wysoko, nisko;
  • różnicuje wysokość: wysokie- niskie oraz wielkości: małe- duże, mniejsze- większe;
  • klasyfikuje przedmioty ze względu na jedną cechę (kasztany, żołędzie, klonowe noski);
  • uczestniczy w zabawach tanecznych- porusza się w rytmie muzyki, wykonuje zaprezentowane ruchy;
  • doskonali sprawność motoryczną (szybkość, siła, skoczność), umiejętności rzutu do celu i umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń porannych i gimnastycznych;
  • właściwie reaguje na umówione wcześniej sygnały wzrokowe, dźwiękowe w zabawach ruchowych;
  • próbuje smak różnych warzyw, soków, orzechów;
  • posługuje się nożyczkami- wycina obrazki z kolorowych gazet;
  • rysuje po śladzie zgodnie ze wskazanym kierunkiem;
  • właściwie reaguje na umówione wcześniej sygnały wzrokowe i dźwiękowe w zabawach ruchowych.

Wiersz do nauki:

"Kolorowy bukiet"

B. Lewandowska

Do parku przyszły z przedszkola dzieci,
chcą zrobić z liści barwny bukiecik.
Pod dębem leżą brązowe liście.
Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście
Listki czerwone, jak malowane,
Leżą pod klonem i pod kasztanem
Serduszka złote spadają z brzozy.
Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.
Gdy ten bukiecik stanie na stole,
Ozdobi dzieciom całe przedszkole!

Piosenka do nauki:

I. Wesoło jesienią w ogródku na grządce,
Tu ruda marchewka tam strączek,
Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,
A w kącie ogórek wąsaty.

Refren: Ogórek, ogórek, ogórek,
Zielony ma garniturek,
I czapkę i sandały,
Zielony, zielony jest cały.

II. Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,
Deszczowa pogoda przychodzi,
Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmurki,
I deszczem podlewa ogórki.

Refren: Ogórek, ogórek, ogórek...

Język angielski:

Hello – Cześć
I’m… – Jestem…
Stand up please – wstań
Sit down please – usiądź
Make a circle – zróbmy koło

Piosenka do nauki: 

"Hello"

Hello, hello everyone say hello!
Hello, hello everyone say hello!
Say hello with your feet!
Say hello with you hands!
Say hello with your legs!
Say hello with your arms!
And your feet and your hands and your legs hello!