Przedszkole Miejskie nr 15 w Kutnie

Tego się uczymy

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na czerwiec 2018.

Tematyka:

  1. Dzień Dziecka świętujemy, naszą odmienność szanujemy!
  2. Na jeziora zapraszają nas Mazury, a na piesze wędrowanie – góry!
  3. Kolory lata.
  4. Załóż okulary przeciwsłoneczne i ruszaj na wakacje bezpieczne.

Dziecko:

  • stara się prawidłowo używać określeń: lewa strona, prawa strona;
  • rozumie, że na świecie są różne kraje, różni ludzie, różne tradycje, ale wszyscy mamy równe prawa;
  • wykazuje inwencję twórczą w zabawach tanecznych: swobodnie porusza się w rytm muzyki;
  • poznaje liczebniki porządkowe i ich znaczenie jako określanie kolejności ustawiania różnych obiektów, stara się ich właściwie używać w sytuacjach naturalnych i zadaniowych;
  • respektuje podczas różnej formy aktywności zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu w ogrodzie;
  • kojarzy brzmienie liczebników z odpowiednią cyfrą;
  • próbuje tworzyć typowe i nietypowe skojarzenia do podanych wyrazów i wyjaśniać swoje propozycje;
  • umie zagrać na wybranym instrumencie w grupie i indywidualnie;
  • uczy się korzystać z lupy, szkła powiększającego, prowadzi samodzielne obserwacje;
  • poznaje podstawowe kroki wybranych tańców ludowych.

Wiersz

Dzieci świata
Wincenty Faber

W Afryce w szkole, na lekcji,
śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył, że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

 Piosenka

Piosenka do walizek i plecaków
słowa: Dorota Gellner
muzyka: Barbara Kollago

  1. Mam kartkę niewielką
    i pędzel malutki,
    namaluję na papierze
    kolorowe nutki.

Ref.: Dla dziewczynek i chłopaków,
do walizek i plecaków,
na Mazury i pod chmury,
nad jeziora albo w góry.

  1. Z tych nutek ułożę
    tęczową piosenkę,
    refren będzie w niej wesoły,
    zwrotki uśmiechnięte.

 Język angielski

Słownictwo:

Wait – czekaj
Stop – stop
Go – idź, jedź
Bus – autobus
Boat – łódź
Train – pociąg
Bike – rower
Car – samochód
Plane – samolot
Tracks – tory
Road – droga
Traffic lights – sygnalizator świetlny
Sky – niebo
Town – miasto
Park – park
Zoo – zoo
Café – kawiarnia

Piosenki:

Summer walk

Summer walk with my daddy.
Summer walk around the town.
Summer walk with my daddy.
Let’s stop and sit down.
But where?
In the park/ At the zoo/ In the café.

Rymowanka:

Red light, red light, what do you say?
I say stop and stop right away. Yellow right, yellow light, what do you mean?
I mean wait till the lights turn green. Green light, green light, what do you say?
I say cross, but please look each way.
Thank you, thank you: red, yellow green.
Now we know what the traffic lights mean!